Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΙΛΑΡΙΩΝΑΣ ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΗΝ ΕΝ ΒΑΤΙΚΑΝΩ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ

Τμήμα Εξωτερικών και Εκκλησιαστικών Υποθέσεων
Στις εργασίες της ἐν Βατικανῳ στις 16 Οκτωβρίυ 2014 συνεδρίας της ολομέλειας της Γ’ έκτακτης Γενικής Συνόδου των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων παρέστῃ ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας. Η Σύνοδος έχει ως θέμα «Τις ποιμαντικές προκλήσεις γύρω από την οικογένεια στη συνάφεια του ευαγγελισμού».
Προς της ενάρξεως των εργασιών τον υψηλό εκπρόσωπο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσσίας προσφώνησε ο Πάπας Φραγκίσκος, ο Υπουργός Εξωτερικών του Βατικανού Καρδινάλιος Πιέτρο Παρολίν κα.
Η συνεδρία της ολομέλειας προεδρεύοντος του Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου, άρχισε με την ομιλία του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, ο οποίος εκ μέρους του Αγιωτάτου Πατριάρχου Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κυρίλλου χαιρέτισε τον Αρχηγό της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και την συμμετέχουσα στις εργασίες της Συνόδου Ιεραρχία.
Στην ομιλία του ο Πρόεδρος του ΤΕΕΣ τόνισε ότι «το θέμα της οικογένειας είναι από τα πλέον φλέγοντα. Είναι δείκτης της ηθικής καταστάσεως της κοινωνίας, στην οποία ζούμε». Σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Ιλαρίωνα, «στη σύγχρονη κοινωνία ολοένα και περισσότερα προβάλλονται ιδέες του ηθικού ρελατιβισμού οι οποίες επεκτείνονται επίσης και στο θεσμό της οικογένειας». Οι κυριώτερες προκλήσεις του θεσμού της παραδεδομένης οικογένειας είναι τα συχνά διαζύγια, οι εκτρώσεις, η νομιμοποίηση των ομόφυλων ενώσεων, η διάδοση των απαράδεκτων χριστιανικά τεχνολογιών όπως η «παρένθετη μητρότητα».
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας κάλεσε τους Ορθοδόξους και Ρωμαιοκαθολικούς να «ενώσουν τις προσπάθειές τους προκειμένου από κοινού να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του εκκοσμικευμένου κόσμου επ΄αγαθῳ της οικογένειας…τόσο στα πλαίσια του διαλόγου με τη νομοθετική και την εκτελεστική εξουσία των επιμέρους χωρών, όσο και στους χώρους των διεθνών οργανισμών όπως ο ΟΗΕ και το Συμβούλιο της Ευρώπης».
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕΣ επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον του στην παράδοση του έγγαμου κλήρου της Ανατολικής χριστιανοσύνης και την πράξη της οικονομίας, η οποία ακολυθείται από την Ορθόδοξη Εκκλησία σε θέματα του εκκλησιαστικού διαζυγίου και διγαμίας. Αυτή η πείρα πολλών αιώνων, κατά τη γνώμη του εκπροσώπου της Ρωσικής Εκκλησίας, θα μπορούσε  να αποτελέσει πολύτιμη λύση στις ποιμαντικές προκλήσεις της οικογένειας.
Απτόμενος προς το τέλος της ομιλίας του του θέματος των Ελληνόρυθμων Εκκλησιών της Ανατολής, ο Πρόεδρος του ΤΕΕΣ διατύπωσε τον έντονο προβληματισμό του για την εμπλοκή της ἐν Ουκρανίᾳ Ελληνόρυθμης Καθολικής Εκκλησίας από κοινού με τους Ουκρανούς σχισματικούς στην εμφύλια σύρραξη στην Ουκρανία που στοίχισε ήδη τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους και κάλεσε τους εκπροσώπους της Εκκλησίας αυτής να απέχουν από κάθε πολιτική δήλωση και από κάθε ορατής μορφής υποστήριξη του σχίσματος».

Πηγή:
https://mospat.ru/gr/2014/10/16/news109618/

Metropolitan Hilarion meets with Pope Emeritus Benedicts XVI and Russia’s Ambassador to Vatican


Pravmir.com
On October 6, 2014, Metropolitan Hilarion of Volokolamsk, head of the Moscow Patriarchate’s department for external church relations visited Pope Emeritus Benedict XVI at his residence in the Vatican.
    
The DECR chairman is in Rome for the Extraordinary Assembly of the Synod of Catholic Bishops, with the blessing of His Holiness Patriarch Kirill of Moscow and All Russia.
The DECR chairman conveyed to the honorary pontiff best regards from Patriarch Kirill. During their talk, in which Cardinal Kurt Koch, president of the Pontifical Council for Promoting Christian Unity, participated, they touched upon a number of topics including the Orthodox-Catholic theological dialogue, as well as the situation in Ukraine. Metropolitan Hilarion shared his impressions of the participation in the work of the Synod of Bishops devoted to the family and pointed to the timeliness of comprehensive discussion on problems involved in the institution of the family and the need to protect traditional family values.
On his part, Pope Emeritus Benedict XVI shared his remembrances of meetings with Patriarch Kirill of Moscow and All Russia when he was Metropolitan of Smolensk and Kaliningrad and DECR chairman. He conveyed to Patriarch Kirill best wishes of good health and underlined that he prayed everyday for peace in the Ukrainian land.
As a token of the meeting, Metropolitan Hilarion presented the honorary pontiff with a bust of one of his predecessors, Pope Benedict XV, executed by Russian sculptor A. Burganov. It was this pope who Patriarch Tikhon addressed with a letter written in Latin during the severe famine in 1921.
On the same day, Metropolitan Hilarion met with Russia’s Ambassador to the Vatican, A. Avdeyev. During a long talk, they exchanged opinions on a broad range of issues of mutual concern. They were joined by Archimandrite Antony (Sevryuk), secretary of the administration of the Moscow Patriarchate parishes in Italy
Source: http://www.pravmir.com/metropolitan-hilarion-meets-pope-emeritus-benedicts-xvi-russias-ambassador-vatican/#ixzz3GP3U2P1V

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Κείμενο αναγνωρίσεως της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Καναδά από τους επτά Αγγλικανούς Αρχιεπισκόπους. Επίσημη Διαχώριση από την Θέση του Justin Welbly







A statement from the Primates of the Global South and the Global Fellowship of Confessing Anglican

Του Ιωάννη Λότσιου,

Με επίσημο κείμενο  στις 9 Οκτωβρίου οι επτά Αγγλικανοί Αρχιεπίσκοποι που συμμετείχαν στην χειροτονία του νέου Αγγλικανού Αρχιεπισκόπου στον Καναδά στέλνουν την αντίθεση τους με τις πρόσφατες τοποθετήσεις του Αγγλικανού Αρχιεπισκόπου Justin Welby. Οι επτά Αρχιεπίσκοποι επισημαίνουν ότι με την συμμετοχή τους στην χειροτονία του νέου Αγγλικανού Αρχιεπισκόπου Foley, τον αναγνωρίζουν ως Πρωθιεράρχη και Πριμάτο της Αγγλικανικής Εκκλησίας στον Καναδά και θα τον αποδεχθούν στην κοινωνία ως Προκαθήμενο της Αγγλικανικής Εκκλησίας. Επίσης επισημαίνουν στο κοινό κείμενο ότι η Αγγλικανική Εκκλησία του Καναδά μετέχει της αποστολής και του σκοπού που έχουν όλες οι Αγγλικανικές Εκκλησίες.

Statement in PDF

Πηγή:
http://www.globalsouthanglican.org/index.php/blog/comments/a_statement_from_the_primates_of_the_global_south_and_the_global_fellowship?utm_source=+International+October+14+B&utm_campaign=International+update+&utm_medium=email

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Ο Πάπας Φραγκίσκος εκτός Πρωτοκόλλου

Tου Ιωάννη Λότσιου,
Ο Πάπας Φραγκίσκος στην προσπάθεια του να προσεγγίσει τους ανθρώπους, από την αρχή έδειξε ότι δεν είναι άνθρωπος που να είναι εγκλωβισμένος ή να έχει μια υπερβολική προστασία. Περισσότερο οι κινήσεις του Πάπα Φραγκίσκου δεν αποτελούν εκφράσεις μιας εκκλησιαστικής διπλωματίας ή τήρηση ενός πρωτοκόλλου. Η αμεσότητα των κινήσεων απέναντι στους πιστούς δέιχνει ότι επιδιώκει μια άμεση επαφή και επικοινωνία, σπάζοντας στην ουσία το πρωτόκολλο.
Κινήσεις απρογραμμάτιστες είναι σύνηθες φαινόμενο πλέων με την προσπάθεια των ιθυνόντων του Βατικανού να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η περίπτωση προσφοράς ενός καφέ στην πλατεία του Αγίου Πέτρου είναι ενδεικτική. Ο Alberto Melloni σημειώνει ότι o Πάπας Φραγκίσκος έχει αποθέσει ορισμένα στοιχεία που αφορούν το τελετουργικό, όπως είναι το Παπικό Πάλιον, φορώντας επισκοπικό. Επίσης κηρύττει ‘’Angelus’’ από το παράθυρο πλέων στα ιταλικά.
Περισσότερο όμως οι απλές κινήσεις και οι ανθρώπινες στιγμές, αρχίζουν να αποκτούν μια «κανονική πράξη». Όπως στις συνεδριάσεις της Συνόδου των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων ο Πάπας Φραγκίσκος πηγαίνει μόνο του, χωρίς συνοδεία, χαιρετά και ομιλεί με την Ελβετική Φρουρά, πράγμα σπάνιο. H Ελβετική Φρουρά, προσπαθεί να προσαρμοστεί στο νέο ύφος του Πάπα.
Τέλος ιδιαίτερα οι συνεχείς κινήσεις του Πάπα Φραγκίσκου σε ενορίες και στους δρόμους της Ρώμης, δείχνουν ότι είναι δύσκολο να τον εγκλωβίσει κανείς σε ένα πρωτόκολλο.

 

Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

Μια Σκηνή ως παρεκκλήσιο στο Κεμέρεβο


Του Ιωάννη Λότσιου,
Μια σκηνή που θα χρησιμοποιείται ως παρεκκλήσιο για τις λατρευτικές ανάγκες της περιφέρειας, των στρατιωτικών μονάδων και χωριών, που υπάρχουν Χριστιανοί αλλά δεν υπάρχουν εκκλησίες ή παρεκκλήσια. Η κατασκευή χρηματοδοτήθηκε από μια ιδιωτική εταιρεία με την επωνυμία Sibirskie Seti. Ο τοπικός μητροπολίτης του Κεμέρεβου απέστειλε ευχαριστία επιστολή προς την εταιρεία για την δωρεά της σκηνής-παρεκκλησίου. Σύμφωνα με τον π. Arkady Rakhov Πρόεδρο του Τμήματος της Ιεραποστολής του Κεμερόβου η σκηνή παρεκκλήσιο, που είναι και μεταφερόμενη θα συμβάλλει στην καλύτερη εκτέλεση των λατρευτικών αναγκών.
Η Σκηνή-Παρεκκλήσιο είναι κατασκευασμένη με ανθεκτικά υλικά και μπορεί να στηθεί σε 30-40 λεπτά.


Πηγή:

http://www.pravmir.com/orthodox-church-tent-opens-kemerovo/

7 Αγγλικανοί Αρχιεπίσκοποι αμφισβητούν τις θέσεις του Justin Welby για την έννοια της αγγλικής ταυτότητας.



Του Ιωάννη Λότσιου,
Η ‘’Αγγλικανική Εκκλησία του Καναδά είναι Αγγλικανική και έχει κατά την τάξη θέση Αρχιεπισκοπής στην Αγγλική Κοινωνία’’, δήλωσαν 7 Αγγλικανοί Αρχιεπίσκοποι που παραβρέθηκαν στην τελετή  χειροτονίας για τον νέο Αρχιεπίσκοπο Foley στην Εκκλησία των Αγίων Αποστόλων στην Ατλάντα στις 9 Οκτωβρίου. Επίσης για τον νέο Αγγλικανό Αρχιεπίσκοπο  ο Gregory Venables, μετέφερε το μύνημα του Πάπα Φραγκίσκου.
Οι Πριμάτοι της Κένυας, Νιγηρίας, Ουγκάντας, Ρουάντας, Μιανμάρ, Ιερουσαλήμ και Μέσης Ανατολής, μαζί με ικανό αριθμό αγγλικανών Επισκόπων και κληρικών διαφώνησαν με την θέση του Justin Welbly.
 Η παρουσία των αγγλικανών πριμάτων αμφισβήτησε ξεκάθαρα την πρόθεση του Αγγλικανού Αρχιεπισκόπου Justin Welbly, ο οποίος είχε προ ημερών τόνισε ότι η Αγγλικανική Εκκλησία του Καναδά δεν είναι αγγλικανική Εκκλησία και δεν πρέπει να έχει μέρος στην Αγγλική Κοινωνία. Οι Πριμάτοι αναγνώρισαν ως  αδελφό Αγγλικανό Αρχιεπίσκοπο και την Αγγλικανική Εκκλησία του Καναδά ως μέλος της Αγγλικής Κοινωνίας και έστειλαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα για την Συνδιάσκεψη του Λάμπεθ, όποτε αυτή πραγματοποιηθεί.
 Η Αγγλικανική Εκκλησία του Καναδά προτίμησε να διατηρήσει χαμηλούς τόνους επί του θέματος, αφήνοντας τους υπόλοιπους πριμάτους να εκφράσουν τις θέσεις τους, αποφεύγοντας μια ανοικτή για τώρα αντιπαράθεση με τον Αγγλικανό Αρχιεπίσκοπο Jusitn Welby.

Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Συνάντηση Πατριάρχη Ρωσίας και Γενικού Γραμματέα του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών




Tου Ιωάννη Λότσιου,


Ο Γενικός Γραμματέας του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών Dr Olav Fykse Tveit συναντήθηκε σήμερα με τον Πατριάρχη Ρωσίας, παρουσία του Μητροπολίτη Ιλαρίωνα, Προέδρου του Τμήματος των Εξωτερικών και Εκκλησιαστικών Υποθέσεων. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος του Γενικού Γραμματέα προς τον Πατριάρχη Ρωσίας. O Πατριάρχης Ρωσίας υπογράμισε μεταξύ άλλων:ανέφερε ιδιαίτερα: «Θέλω να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας με την αναφορά στη συνεδρία της Κεντρικής Επιτροπής του Π.Σ.Ε. το παρελθόντα Ιούλιο στη Γενεύη. Μελέτησα το σχετικό υλικό και πρέπει να ομολογήσω τη θετική εντύπωση που αποκόμισα από το έργο. Ακόμα και το θέμα, το οποίο προβάλλεται τώρα, δηλαδή της ειρήνης και της δικαιοσύνης, είναι άκρως επίκαιρο. Ως Εκκλησία στη θεώρησή μας του έξωθεν κόσμου και ιδίως του πολιτικού κόσμου, πάντα τονίζουμε την ανάγκη συνδυασμού κάθε ειρηνευτικής πρωτοβουλίας με τη δικαιοσύνη, διότι χωρίς τη δικαιοσύνη είναι πολύ εύθραυστη η ειρήνη. Είναι τελευταία που απευθυνόμενος στο Ουκρανικό μου ποίμνιο συνέχεια ομιλώ για την ανάγκη της δικαιοσύνης, η οποία είναι απαραίτητη προκειμένου να επιτευχθεί η πραγματική ειρήνη στην Ουκρανία. Είναι σημαντικό να εκλείψει κάθε διάκριση σε βάρος των ανθρώπων για γλώσσικούς, εθνικούς και θρησκευτικούς λόγους».
 Η συζήτηση επικεντρώθηκε για τις εκκλησίες και τις προκλήσεις αποκατάστασης της ειρήνης. Ο Γενικός Γραμματέας του ΠΣΕ εξέφρασε την αλληλεγγύη του προς την Ρωσική Εκκλησία, η οποία είναι μέλος του ΠΣΕ, για την οδυνηρή σύγκρουση στην Ουκρανία. Επίσης έμφαση δόθηκε στα θέματα της Μ. Ανατολής και την συμπαράσταση στις εκκλησίες της περιοχής. Επίσης μεγάλη έμφαση δόθηκε για τις αρνητικές συνέπειες που έχει το ουκρανικό ζήτημα, στις σχέσεις Ανατολής και Δύσης στη Ευρώπη και στις σχέσεις μεταξύ των εκκλησιών.

Τέλος ο Πατριάρχης Ρωσίας πιστεύει ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών δύναται να διαδραματίσει από τους κορυφαίους ρόλους στη διεξαγωγή του ἐν λόγῳ διαλόγου και το συντονισμό της διαχριστιανικής συνεργασίας στο θέμα ειρήνης.
 WCC general secretary meets with Patriarch Kirill in Moscow

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος Νοτιοανατολικής Ασίας: Η Απαγόρευση της χρήσεως της λέξεως «Αλλάχ/Θεός» από τους Χριστιανούς της Μαλαισίας συνιστά «Πολιτιστική Γενοκτονία»


Του Ιωάννη Λότσιου,

Με ιδιαίτερες διαμαρτυρίες και έντονες επικρίσεις ο Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος της Νοτιανατολικής Ασίας Datuk Bolly Lapok, επισημαίνει για την απαγόρευση της χρήσεως της λέξεως «Αλλάχ/Θεός»,, από τους χριστιανούς της Μαλαισίας συνιστά «πολιτιστική γενοκτονία». Ειδικότερα στην περιοχή Putrajaya, η επίμονη άρνηση σε όσους δεν είναι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα ισοδυναμεί με καταστροφή της γλώσσας και του πολισμού της Κοινότητας Μπουμιπετούρα, Σαμπάχ και Σαραουάκ. Η λέξη «Αλλάχ», συνεχίζει ο ίδιος είναι αναπόσπαστο μέρος της ιδιομορφίας της τοπικής διαλέκτου από γενιά σε γενιά και είναι ενσωματωμένη σε κάθε πτυχή τα κουλτούρας και του πολιτισμού για τους χριστιανούς της Μπουμιπετούρα, πλειοψηφική κοινότητα των χριστιανών της Μαλαισίας.
Επιπροσθέτως η κυβερνητική απαγόρευση και η απόφαση του ομοσπονδιακού δικαστηρίου, αρνήθηκε στην Ρ/Καθολική Εκκλησία να ασκήσει έφεση για το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το όνομα «Αλλάχ» στην τοπική εβδομαδιαία εφημερίδα.
Τέλος ο Αρχιεπίσκοπος σημείωσε ότι οι εκκλησίες της Μαλαισίας αντιμετωπίζουν περιορισμούς για την τέλεση της λατρείας, παρά τις ελευθερίες που εγγυάται το Σύνταγμα της χώρας.
Πηγές:

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/for-bumiputera-christians-allah-ban-akin-to-cultural-genocide-says-archbish

http://www.malaysia-today.net/for-bumiputera-christians-allah-ban-akin-to-cultural-genocide-says-archbishop/.
  

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος: Η Αναγνώριση της Έδρας του Καντέρμπουρι αποτελεί συστατικό στοιχείο της συμμετοχής στην Αγγλικανική Κοινωνία.



Του Ιωάννη Λότσιου,
Σε συνέντευξη του Αγγλικανού Αρχιεπισκόπου Justin Welby στην Ιρλανδία, πριν από λίγες μέρες, δόθηκαν τις απαραίτητες διευκρινήσεις σχετικά με το τι ορίζεται Αγγλικανική Κοινωνία για να μπορεί μια Εκκλησία να αποτελεί μέλος, ζωτικής σημασίας για την έννοια της Αγγλικανικής ταυτότητας.
Ο Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος με της περιοδείες του στις Επαρχίες της Αγγλικανικής Κοινωνίας διαπίστωσε παντού ότι το να είναι μέλος μία Επαρχία πρέπει να βρίσκεται σε κοινωνία με τον Αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρι. Όσες Επαρχίες δεν έχουν κοινωνία δεν αποτελούν μέλη της Αγγλικής Κοινωνίας, όπως η Αγγλικανική Εκκλησία της Βορείου Αμερικής (ACNA).
Ο Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε για την Αγγλικανική Εκκλησία της Βορείου Αμερικής, ως μια ιδιαίτερη Εκκλησία, η οποία δεν ανήκει στην Αγγλική Κοινωνία. Θα μπορούσε, συνεχίζει ο ίδιος να αποτελέσει ένα οικουμενικό εταίρο με την Αγγλική Κοινωνία, αλλά αυτό δεν μπορεί να σημαίνει ότι ανήκει στην Αγγλική Κοινωνία.
Πρόκειται για μια ανατροπή των δεδομένων στον αγγλικανικό χώρο, απέναντι στους πριμάτους των Αγγλικανικών Επαρχιών σε ολόκληρο τον κόσμο. Το 2009 οι Πριμάτοι αναγνώρισαν την Αγγλικανική Εκκλησία της Βόρειας Αμερικής ως πραγματικά Αγγλικανική και κάλεσαν όλες τις επαρχίες να επιβεβαιώσουν την πλήρη κοινωνία με την ίδια. Η σύνθεση της Αγγλικανικής Εκκλησίας της βόρειας Αμερικής αποτελεί μια νέα Επαρχία που προέρχεται από την Επισκοπική Εκκλησία του Καναδά και ορισμένων άλλων Φιλελευθέρων Εκκλησιών.
Με την εκλογή του νέου Αγγλικανού Αρχιεπισκόπου της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Καναδά, ο Justin Welby διευκρίνισε ότι αποτελεί μια άλλη Εκκλησία. Η πλειοψηφία των Αγγλικανικών Εκκλησίες ανά τον κόσμο αναγνωρίζουν την Αγγλικανική Εκκλησία ως μέλος της Αγγλικανικής Κοινωνίας, επειδή διατηρεί στην λειτουργική και θεολογική της δομή την αγγλικανική ταυτότητα.
Στο πρόβλημα αυτό οι Αγγλικανικές Επαρχίες ανά τον κόσμο είναι της θέσεως ότι η Κοινωνία με την Έδρα του Καντέρμπουρι δεν πρέπει να είναι ο καθοριστικός παράγοντας αναγνωρίσεως της αγγλικανικής ταυτότητας. Ο Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος όμως έχει αντίθετη άποψη και ήδη δημιουργείται μια προστριβή και μια ρήξη στο εσωτερικό του Αγγλικανισμού.
Πηγές:
http://sydneyanglicans.net/blogs/ministrythinking/who-or-what-defines-the-anglican-communion
http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fanglicanink.com%2Farticle%2Fcanterbury-buries-instruments-unity%3Futm_source%3Demailcampaign92%26utm_medium%3DphpList%26utm_content%3DHTMLemail%26utm_campaign%3DABC%2BWelby%2Bsays%2BACNA%2Bnot%2BAnglican.
http://anglicanink.com/article/canterbury-buries-instruments-unity?utm_source=emailcampaign92&utm_mum=phpList&utm_content=HTMLemail&utm_campaign=ABC+Welby+says+ACNA+not+Anglican

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Βατικανό: Σύσκεψη για την Μέση Ανατολή με αφορμή την Οικογένεια στο τέλος της Συνόδου των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων



Tου Ιωάννη Λότσιου,


Μια Σύσκεψη για τα θέματα της Μέσης Ανατολής ανακοινώθηκε σήμερα από τον Πάπα Φραγκίσκο στις 20 Οκτωβρίου, στο πέρας της συνόδου των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων.

Ο Πάπας Φραγκίσκος δίνει ένα άνοιγμα της Συνόδου στην περιοχή για τις οικογένειες που διώκονται, ειδικά των προσφύγων. Εγκρίθηκε και ένα μήνυμα αλληλεγγύης από την σημερινή συνεδρίαση των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων, που θα αποσταλεί για τις οικογένειες της Μέσης Ανατολής. Στην παρούσα Σύνοδο ο Πάπας Φραγκίσκος κάλεσε έξι Λατίνους Πατριάρχες για να συμμετέχουν. Προηγήθηκε μια συνάντηση πριν λίγες μέρες, με θέμα το «ρόλο των χριστιανών στη Μέση Ανατολή» με τον Αποστολικό Νούντσιο της Ανατολής να παρουσιάζει την τραγικότητα της κατάστασης.

Σε αυτήν την συνάντηση εξετάστηκαν οι αιτίες των πράξεων που προέρχονται από την φονταμενταλιστική ιδεολογία και την στήριξη του διαλόγου μεταξύ των χριστιανών και μουσουλμάνων στην περιοχή. Αναγνωρίστηκε ο σημαντικός ρόλος της αρμονικής συνύπαρξης και καταδικάστηκε η εκμετάλλευση της θρησκείας για τις απάνθρωπες πράξεις εναντίων των χριστιανών. 

Πηγή:

http://www.zenit.org/fr/articles/un-concistoire-sur-le-moyen-orient-au-vatican-le-20-octobre

Η Πλειοψηφία των Γερμανών Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων Συμφωνεί με τις Απόψεις του Κάσπερ

Του Ιωάννη Λότσιου,

 Ο Καρδινάλιος Marx Πρόεδρος της Επισκοπικής Διάσκεψης της Γερμανίας αναφέρθηκε στο θέμα του γάμου και του διαζυγίου και την συμμετοχή στη Θεία Ευχαριστία, ότι κατά πλειοψηφία συμφωνεί με τις θέσεις του Καρδιναλίου Κάσπερ. Εξηγώντας ο γερμανός Καρδινάλιος διευκρίνισε ότι συζητήθηκε η θέσης των γερμανών επισκόπων , που έχουν τοποθετηθεί από τον Επίτιμο Πάπα Βενέδικτο και τον Αρχιεπίσκοπο του Μονάχου Καρδινάλιο και ενημερώθηκε για αυτό η Γραμματεία της Συνόδου.

Το απόγευμα σήμερα στην Ολομέλεια της Συνόδου, εκτός από τον Καρδινάλιο Κάσπερ, μίλησαν ο πρόεδρος της Ρωμαϊκής Κουρίας Leo Raymond Burke, αντίθετος με τις θέσεις του Κάσπερ και ο αρχιεπίσκοπος της Βιέννης Christoph Schönborn, Δομινικανός αδελφός του Βενέδικτου. Ο ίδιος τόνισε ορισμένα κοινά στοιχεία από τις θέσεις του Κάσπερ για την σχέση πολιτικού και θρησκευτικού γάμου, όπως δημόσια δέσμευση, καθήκοντα και υποχρεώσεις κ.α. Περισσότερο δε, επισήμανε ότι σύμφωνα με την Β’ Βατικάνειο Σύνοδο, η «Εκκλησία του Χριστού υφίσταται στη…» και υπάρχει η δυνατότητα να αναγνωριστούν στοιχεία της «αληθούς Εκκλησίας» σε άλλες χριστιανικές εκκλησίες και κοινότητες, κατά τον ίδιο τρόπο μπορεί αυτό να αναγνωριστεί στα θετικά σημεία μεταξύ πολιτικού και θρησκευτικού γάμου. Έτσι θεωρεί ο Καρδινάλιος της Βιέννης ότι η θέση του Κάσπερ για τους διαζευγμένους και παντρεμένους να συμμετέχουν στα μυστήρια είναι εφικτή, κατόπιν και της κατάλληλης ποιμαντικής αντιμετώπισης.

 

Πηγή:

http://vaticaninsider.lastampa.it/vaticano/dettaglio-articolo/articolo/sinodo-famiglia-36766/

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Πάπας Φραγκίσκος: Δύο Νέα Στοιχεία της Μεταρρυθμίσεως στην Σύνοδο των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων




Του Ιωάννη Λότσιου,

Η σύγκλιση της Έκτατης Συνόδου ειδικής σύνθεσης του Πάπα Φραγκίσκου για τα επείγοντα ζητήματα του γάμου, διαζυγίου και της ομοφυλοφιλίας διαθέτει δύο νέα στοιχεία.
Η ιδιαιτερότητα του Πάπα Φραγκίσκου να συγκαλέσει Έκτακτη Σύνοδο των Επίσκόπων, αποτελεί μια ποιμαντική ανάγκη αντιμετωπίσεως των προβλημάτων των πιστών που η κοινωνική και πνευματική κρίση του σύγχρονου κόσμου έχει βαθιές επιπτώσεις και στην οικογενειακή ζωή. Ο ίδιος μίλησε για τα «αφόρητα ηθικά βάρη των πιστών».
Πρώτον, ο απαρτισμός των μελών των Καρδιναλίων και των Επισκόπων προέρχονται, όχι μόνο από την Ρώμη, που ήταν σε μεγάλο ποσοστό σε προηγούμενες συνόδους, αλλά και με ικανό αριθμό από την Ασία, Αφρική, Λίβανο και Αμερική. Η πράξη αυτή αποτελεί ένα άνοιγμα με γεωγραφική αναφορά, σε όλα τα πλάτη της γης, χωρίς να περιορίζεται μόνο στην αντίληψη που υπάρχει στους Επισκόπους της Ευρώπης, ειδικά στην Ιταλία. Πράγμα που σημαίνει αποδέσμευση της ημερήσιας διάταξης και των πρακτικών που ήταν υπό τον αυστηρό έλεγχο των ισχυρών Καρδιναλίων της Ρωμαϊκής Κουρίας.
 Ο Πάπας Φραγκίσκος αποκαλώντας τους Επισκόπους ως «συνοδικούς αδελφούς» ζήτησε την ελεύθερη συμμετοχή των Επισκόπων στις συνελεύσεις και κατάθεση απόψεων, που αναγράφονται και στα πρακτικά: «η σύγκλιση της συνόδου δεν είναι για συζητήσουμε ιδέες έξυπνες και όμορφες ή να δούμε ποιός είναι ο ποιό ευφυής… είναι μια ευκαιρία να εργαστούμε γενναιόδωρα με πραγματική ελευθερία και ταπεινή δημιουργικότητα». Ο Αρχιεπίσκοπος της Νάπολης μαζί με άλλους παραδοσιακούς Καρδιναλίους έχουν απορρίψει την πρόταση Κάσπερ. Ο Πάπας απάντησε ότι είναι σεβαστή η άποψη αυτή αλλά υπάρχουν και άλλες. Ο Εκπρόσωπος του Βατικανού π. Φεντερίκο Λομπάρντι δήλωσε σήμερα ότι ο Επίτιμος Πάπας δεν θα είναι «σωματικά» παρόν στην Σύνοδο.
Το δεύτερο στοιχείο που υπάρχει είναι η είσοδος του Ερωτηματολογίου των Πιστών. Το Ερωτηματολόγιο αυτό είχε σταλθεί από το Βατικανό σε όλες τις Επισκοπές και ενορίες του κόσμου για να απαντήσουν οι πιστοί στα θέματα του γάμου και της οικογενείας.
Στις 3 Οκτωβρίου δημοσιεύτηκε στο Information Service μια έκθεση σχετικά με το θέμα του ερωτηματολογίου, από τον Γραμματέα της Συνόδου των Επισκόπων Καρδινάλιο Lorenzo Baldisseri. Στην έκθεση αυτή επισημαίνεται ότι μεταξύ των καινοτομιών που σχετίζονται με την σύγκλιση της συνόδου, η πρόθεση του Πάπα Φραγκίσκου να δοθεί μια πρωτοποριακή και πρωτότυπη θέση στην έκτακτη σύνοδο χωρίζεται σε δύο μέρη.Tο ένα αναφέρεται στην θεματολογία που έχει θέμα: ‘’Ποιμαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η οικογένεια στο πλαίσιο του επανα-ευαγγελισμού», που στην Τακτική Σύνοδο το 2015 θα είναι ως θέμα: ‘’Η κλίση και η αποστολή της οικογένειας στην Εκκλησία και τον σύγχρονο κόσμο»Το άλλο αναφέρεται στην προπαρασκευαστική φάση της έκτατης συνόδου σε αυτό το Ερωτηματολόγιο, που αφορά κληρικούς και λαϊκούς. Ο μεγάλος αριθμός των απαντήσεων οφείλεται στο θέμα της συνόδου, που επηρεάζει την ζωή των κοινοτήτων, χριστιανών, οικογενειών με γνώμονα την αντανάκλαση της ποιμαντικής μέριμνας των Επισκόπων.
Τα πορίσματα του ερωτηματολογίου αποτελούν την βάση των συζητήσεων των Επισκόπων στη Σύνοδο.





Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

«Ο Ιησούς Χριστός και ο Νέος Ουμανισμός», Ερευνητικό Σεμινάριο Ορθοδόξων και Ρ/καθολικών στο Μιλάνο «Gesù Cristo e il nuovo umanesimο».




Του Ιωάννη Λότσιου,

Ένα σημαντικό ερευνητικό σεμινάριο θα ξεκινήσει από τον Οκτώβριο 2014 μέχρι τον Μάιο του 2015 με θέμα: «Ο Ιησούς Χριστός και ο νέος Ουμανισμός», πρωτοβουλία της Θεολογικής Σχολής του Μιλάνου και της Αρχιεπισκοπής, υπό του καρδιναλίου Άγγελου Σκόλα. Μέσα στην οικουμενική δραστηριότητα και την παρουσία των μη καθολικών χριστιανών, η Αρχιεπισκοπή του Μιλάνου, προσκαλεί στην συμμετοχή από πολλές θεολογικές σχολές και δη ορθόδοξες, ιδιαίτερα αυτές που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια, να συμμετέχουν στο σεμινάριο. Σκοπός είναι η ανάδειξη και η γνωριμία της θεολογικής, πολιτιστικής και ακαδημαϊκής ζωής της Εκκλησίας του Αγίου Αμβροσίου.

Η πρόταση του Αρχιεπισκόπου Καρδιναλίου Σκόλα στοχεύει στην προώθηση και ανταλλαγή απόψεων και θέσεων, μετά από θετική ανταπόκριση του Οικουμενικoύ Πατριαρχείου, του Τμήματος της Ρωσικής Γλώσσας και του πολιτισμού, του Καθολικού Πανεπιστημίου της Ιερής Καρδίας του Μιλάνου, των Σλαβικών Σπουδών και της Αμβροσιανής Βιβλιοθήκης.

Το σεμινάριο χρηματοδοτείται από το FTIs και ο τομέας της έρευνας ανταποκρίνεται στην θεματολογία της επισκοπικής συνόδου του Μιλάνου που έχει ως θέμα Χριστιανικό ανθρωπισμό.

Το ενδιαφέρον εξ απόψεως ορθοδόξου έγκειται στη σημασία της κατανοήσεως της χριστιανικής ανθρωπολογίας μέσα σε ένα πλουραλιστικό κόσμο, της θέσεως των θρησκειών και της σύγχρονης ανθρώπινης ζωής, ζητήματα που είναι κοινά μεταξύ Καθολικών και Ορθοδόξων.

Η προσπάθεια αυτή αποτελεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα κοινής έρευνας και πρόκειται οι εισηγήσεις του ερευνητικού προγράμματος να εκδοθούν σε ειδικό τόμο με τίτλο «Νέος Χριστιανικός Ουμανισμός», στην σχέση του διαλόγου Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών.


Πηγή:

http://www.chiesadimilano.it/polopoly_fs/1.97143.1411373911!/menu/standard/file/Facolta%20Teologica.pdf.

http://www.incrocinews.it/chiesa-diocesi/ges%C3%B9-cristo-e-il-nuovo-umanesimo-1.97175

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Βρέθηκε γυάλινο Δισκάριο που εικονίζει τον Χριστό χωρίς γένια και δυο Αποστόλους στην Ισπανία




Του Ιωάννη Λότσιου,

Μια από τις παλαιότερες εικονικές παραστάσεις του Χριστού αποκαλύφθηκε στην Ισπανία από μια ομάδα αρχαιολόγων. Η παράσταση εικονίζει τον Χριστό, χωρίς γένια, φορά έναν φιλοσοφικό τήβεννο και κρατά ένα σταυρό. Δίπλα στον Χριστό είναι δυο Απόστολοι που οι αρχαιολόγοι επισημαίνουν ότι είναι οι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος. Επίσης υπάρχει χαραγμένο το ΧΡ. Τα τρία πρόσωπα έχουν φωτοστέφανα. Επίσης η εικονική παράσταση περιλαμβάνει ένα ουράνιο θόλο, πλαισιωμένο απο δύο φοίνικες που στην χριστιανική εικονογραφία αντιπροσωπεύουν την αθανασία και  την μεταθάνατο ζωή και τον παράδεισο.


Αυτή είναι μια από τις αρχαιότερες ανακαλύψεις στη Ισπανία. Η Κατασκευή του Αγίου Δισκαρίου, όπως εικάζεται ότι είναι, πρέπει να είναι πριν τον 4ον αιώνα, σύμφωνα με τον επικεφαλή της αρχαιολογικής ανακάλυψης Marcelo Catro, διότι μετά τον 40ν αιώνα υπήρχαν παπικές διαταγές που καθόρισαν την κατασκευή των Ιερών Σκευών για την θεία Ευχαριστία μόνο από ασήμι.

Η εικονική παράσταση του Χριστού χωρίς γένη, όπως την περιγράφουν οι αρχαιολόγοι στο Αγιο Δισκάριο, μάλλον ανήκει στην περίοδο των Βησιγότθων που ήταν αρειανοί στην Ισπανία. Στην αρειανική χριστολογική αντίληψη ο Χριστός αποτελεί ένα κατώτερο θεό, το οποίο αντανακλάται στην τέχνη, με στοιχεία ρωμαϊκά και βυζαντινά.



 



Πηγές:

http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fwww.bbc.com%2Fnews%2Fblogs-news-from-elsewhere-29480874
http://www.bbc.com/news/blogs/news_from_elsewhere/
http://www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-29480874
http://phdiva.blogspot.gr/2014/10/an-early-image-of-jesus.html

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Αναβάλλεται η Αγγλικανική Συνδιάσκεψη του Λάμπεθ του 2018;

Του Ιωάννη Λότσιου,
Η Συνδιάσκεψη του Λάμπεθ για το 2018 έχει αναβληθεί. Η προβληματική κατάσταση της Αγγλικής Κοινωνίας οδήγησε τον Αγγλικανό Αρχιεπίσκοπο να την αναβάλλει επ’ αόριστον, που πραγματοποιείται κάθε δέκα χρόνια από τους Επισκόπους της Αγγλικανικής Κοινωνίας.
Επίσημα ωστόσο δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα τίποτα, παρά τις επίσημες επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στις Αγγλικανικές Εκκλησίες ανά τον κόσμο, όπως δηλώνει στενός συνεργάτης του Αγγλικανού Αρχιεπισκόπου. Η πληροφορία για αναβολή της Συνδιάσκεψης δόθηκε στην δημοσιότητα από τον Αγγλικανό Επίσκοπο Katharine Jefferts Schori στις 23 Σεπτεμβρίου σε απάντηση του Αγγλικανού Επισκόπου Rochester, Rt. Rev. Prince Singh, για ακύρωση της χρηματοδότησης και συμμετοχής της Επισκοπικής Εκκλησίας. 
Σύμφωνα με την επισκοπική έκθεση ο Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος δήλωσε ότι: «είναι πολύ κατανοητό ότι δεν πρόκειται να συγκληθεί η Συνδιάσκεψη του Λάμπεθ, εάν πρώτα δεν εξακριβωθεί η παρουσία της συντριπτικής πλειοψηφίας των Επισκόπων και των πρώτων ως πρόεδρων…ως εκ τούτου αναζητούμε μια ημερομηνία στο 2019, ποιο πιθανόν το 2020». Η δε μορφή της συγκέντρωσης θα είναι πιθανόν διαφορετική από εκείνη του 2008, εξαιτίας των διαφορετικών ρόλων  και της ασυμφωνίας των κατά τόπους επισκόπων.
Η Συνδιάσκεψη του Λάμπεθ ξεκίνησε από το 1867 στο Λονδίνο στο Παλάτι, που συγκεντρώνει κάθε δέκα χρόνια όλους τους Επισκόπους της Αγγλικής Κοινωνίας για θέματα που αφορούν γενικότερα τον Αγγλικανισμό. Ακυρώσεις των Συνδιασκέψεων υπήρξαν στην ιστορία δύο φορές. Το 1918, που αναβλήθηκε για το 1920 εξαιτίας του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και το 1940 πάλι για να πραγματοποιηθεί το 1948, εξαιτίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η απόφαση για αναβολή της Συνδιάσκεψης του Λάμπεθ το 2018 για αργότερα, λόγο εσωτερικών διαφωνιών, είναι άνευ προηγουμένου αιτία. Πολλές φορές βέβαια ομάδες αγγλικανών επισκόπων προσπάθησαν να ακυρώσουν τις αποφάσεις της Συνδιάσκεψης, όπως το 1868 και το 1998 για το θέμα της χειροτονίας των γυναικών.
Τέλος ο Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος προσπαθεί να καταφέρει να συγκεντρώσει την απαραίτητη συμμετοχή όλων των αγγλικανικών επαρχιών με τις επίσημες επισκέψεις.


Πηγή:

http://anglicanink.com/article/lambeth-conference-cancelled

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Συνάντηση Πάπα Φραγκίσκου και Ασσυρίου Πατριάρχη στο Βατικανό

Του Ιωάννη Λότσιου,
Συνάντηση πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Βατικανό μεταξύ του Πάπα Φραγκίσκου και του Ασσύριου Πατριάρχη της Ανατολής Μαρ Dinkha IV, μια από τις αρχαιότερες εκκλησίες που βρίσκεται στο Ιράν, Ιράκ, Συρία και Τουρκία. ‘’Κανένα θρησκευτικό, πολιτικό ή οικονομικό κίνητρο δεν μπορεί να δικαιολογήσει την κατάσταση που επικρατεί σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, αθώους άνδρες, γυναίκες και παιδιά’’, και των άλλων μειονοτήτων στη Συρία και το Ιράκ, που βρίσκονται σε μια καθημερινή δίωξη’’, τόνισε ο Πάπας Φραγκίσκος.
Μεταξύ άλλων ο Πάπας Φραγκίσκος σημείωσε ότι : «συμμεριζόμαστε τον πόνο από τους πολέμους που υπάρχουν σε διάφορε περιοχές της Μέσης Ανατολής και ειδικότερα για την βία των χριστιανών και τους πιστούς των άλλων θρησκευτικών μειονοτήτων στο Ιράκ και την Συρία, προσευχόμαστε για αυτό και συμμετέχουμε στην φιλανθρωπική δράση για τα δεινά των μελών του Σώματος του Χριστού».
Η Εκκλησία των Ασσυρίων βρίσκεται σε διάλογο με το Βατικανό για το οποίο ο Πάπας Φραγκίσκος επισήμανε: «είναι ένα ακόμη βήμα προς τον δρόμο για μια περισσότερη σχέση και πνευματική επικοινωνία… μετά από την πικρή πορεία των περασμένων αιώνων» Υπογράμμισε επίσης την Κοινή Χριστολογική δήλωση που έγινε πριν 20 χρόνια μεταξύ των δύο εκκλησιών, υπό του πάπα Ιωάννη Παύλου του Β’, που «αναγνωρίζεται η κοινή πίστη των Αποστόλων, και πιστεύουν στην  ένωση της θεότητας και ανθρωπότητας του Χριστού, στο ένα πρόσωπο».
Τέλος ο Πάπας Φραγκίσκος δεσμεύτηκε  προσωπικά για την περαιτέρω συνέχιση του διαλόγου και της φιλίας μεταξύ του Βατικανού και της Ασσυριακής Εκκλησίας στο πλαίσιο της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής για την ενότητα.










Πηγή:

http://www.news.va/en/news/pope-francis-to-assyrian-patriarch-we-are-close-in

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Ορισμένα Κείμενα (Φωτογραφίες) από το Απόρρητο Αρχείο της Αποστολικής Βιβλιοθήκης του Βατικανού




Του Ιωάννη Λότσιου,
Τα Απόρρητα Αρχεία ή αλλιώς κατά την λατινική ονομασία ή Archivum Secretum Apostolicum Vaticanum, περιέχουν ιστορικά χρονικά και ενδιαφέροντα ιστορικά δεδομένα. Βεβαίως το Αρχείο είχε λεηλατηθεί από τον Ναπολέοντα. Τα Αρχεία το 1612 επί Πάπα Παύλου τέθηκαν στο απόρρητο, άνοιξαν το 1881 επί Πάπα Λέων του ΙΧΧ.
Για τον εορτασμό της 400ης επετείου των Απόρρητων Αρχείων του Βατικανού, περίπου 100 έγγραφα έχουν τεθεί σε μελέτη από τον Φεβρουάριο του 2012 στην έκθεση (Lux in arcana – The Vatican Secret Archives reveals itself), που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο του Καπιτωλίου στην Ρώμη.

Μερκά από αυτά (φωτογραφίες) δόθηκαν στην δημοσιότητα:

· Υπάρχει έγγραφο για την αρχή της Προτεσταντικής Μεταρρύθμισης και το Διάταγμα του αφορισμού του Πάπα Λέοντα του που αφόρισε τον Λούθηρο.

· Μια αναφορά στα 1530 από 85 κληρικούς και άρχοντες που ζητούν από τον Πάπα Κλήμη, να ακυρώσει τον γάμο του Βασιλιά της Αγγλίας Ερρίκου με την Αικατερίνη της Αραγονίας. Ο Πάπας αρνήθηκε να ακυρώσει τον γάμο με αποτέλεσμα την δημιουργία της Αγγλικανικής Εκκλησίας.

· Επιστολή του Μιχαήλ Άγγελου προς τον Πάπα που τον ενημερώνει για την μη πληρωμή των εργαζομένων.

· Ένα χρόνο μετά από τον Κολόμβο που έφτασε στην Βόρεια Αμερική, και ο Πάπας Αλέξανδρος ο ΣΤ’, εξέδωσε το Inter Cetera το 1493, που χώρισε τον νέο κόσμο μεταξύ Ισπανίας και Πορτογαλίας.

· Υπάρχουν επίσης επιστολές του Αβραάμ Λίνκολν, καθώς και Jefferson Davis, που προσπαθούν να πείσουν τον Πάπα Πίο τον ΙΧ. 

· Επίσης υπάρχει το Δόγμα της Ασπίλου Συλλήψεως σε περγαμηνή, που δογματοποήθηκε το 1854.

·    Πολλά κείμενα μετεγγραμμένα υπάρχουν, συμπεριλαμβανομένων και των Ιπποτών των αρχών του 14ου αιώνα, καθώς και του Γαλιλαίου που κατηγορήθηκε για αίρεση.
· Έγγραφο του Πάπ
α για την Βασίλισσα της Σουηδίας που παρατήθηκε το 1654 και μετεστράφη από τον Λουθηρανισμό στον Ρ/Καθολικισμό και τάφηκε στην Βασιλική του Αγίου Πέτρου.
  




Μια λεπτομέρεια ενός έγγραφου για τον Πάπα Κλήμη και τους Ναϊτες Ιππότες το 1308.



Η Επιστολή προς τον Πάπα Κλήμη τον VII, που ζητούν την ακύρωση του γάμου του βασιλιά Ερρίκου του VIII, με κερί και σφραγίδες των μελών της Βουλής των Λόρδων, κληρικών και της τότε αριστοκρατίας.


Λεπτομέρεια των σφραγίδων των Λόρδων


Έγγραφα του Αρχείου του Βατικανού





Η Επιστολή του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής Abraham Lincoln  προς τον Πάπα Πίο τον ΙΧ.







Η Επιστολή του Jefferson Davis, το 1863 προς τον Πάπα Πίο τον ΙΧ.

Βιβλιοθήκη



Το διπλωματικό μέρος των απόρρητων αρχείων που κατασκευάσθηκε επί Πάπα Αλεξάνδρου του Ζ’ το 1660 και περιέχει έγγραφα του 15ου αιώνα της εποχής του Ναπολέοντα.




Η υπογραφή του αστρονόμου Γαλιλαίου για την δίκη του



 


             Αυτή η πτέρυγα είναι γνωστή ως γκαλερί των μεταλλικών ραφιών


Πηγές:

1) Για το απόρρητο αρχείο: ‘’Archivio Segreto Vaticano’’, στο διαδίκτυο, http://www.archiviosegretovaticano.va/attivita/. Ambrosini, Maria Luisa, The Secret Archives of the Vatican. Boston: Little, Brown, 1969. Blouin, Francis X. et al, Vatican Archives: An Inventory and Guide to Historical Documentation of the Holy See. New York, Oxford University Press 1988. Borromeo, Agostino. L'inquisizione : atti del Simposio internazionale, Città del Vaticano ( The inquisition: actions of the international Symposium, Vatican City), Biblioteca apostolica vaticana, 2003.

2) Anne Jacobson Schutte, ‘’ Palazzo del Sant'Uffizio: The Opening of the Roman Inquisition's Central Archive’’, στο διαδίκτυο, (5/1999), http://www.historians.org/publications-and-directories/perspectives-on-history/may-1999/palazzo-del-santuffizio-the-opening-of-the-roman-inquisitions-central-archive.

3) Christina Reinwald , ‘’Photos from inside the Vatican Secret Archives’’, στο διαδίκτυο, (2/9/2014), http://www.cruxnow.com/church/2014/09/02/photos-from-inside-the-vatican-secret-archives/.

4) Michael O'Loughlin, ‘’What’s hidden in the Vatican Secret Archives?’’, στο διαδίκτυο, (1/9/2014), http://www.cruxnow.com/church/2014/09/01/whats-hidden-in-the-vatican-archives/.

Ανησυχητική η εξάπλωση των σεκτών στην Άπω Ανατολή δηλώνει ο Πατριάρχης Ρωσίας

Του Ιωάννη Λότσιου,
Συνάντηση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Πατριάρχη Ρωσίας Κυρίλλου με τον Υπουργό Ανάπτυξης της Άπω Ανατολής Alexander Galushka, των εκπροσώπων της Ρωσικής ομοσπονδίας στην Άπω Ανατολή και Αρχιερείς στο Khabarovsk.
Ο Πατριάρχης στάθηκε στα θέματα  ‘’τα φαινόμενα των νέο-θρησκευτικών αιρέσεων με μια περίπλοκη καταγωγή’’ και την νομιμοποίηση των ομάδων αυτών που δεν έχουν καμία σχέση με την ορθοδοξία και που ο αριθμός πιστών υπερβαίνει των αριθμό των ορθόδοξων κοινοτήτων’’.
Ο Πατριάρχης Ρωσίας, επισήμανε χαρακτηριστικά ότι η Άπω ανατολή αποτελούσε τόπο εξορίας με μια μόνο ορθόδοξη εκκλησία ανατολικά του Ιρκούτσκ. Η μεγάλη απόσταση για την συμμετοχή στις ακολουθίες, αποτελούσε τον λόγο που οι άνθρωποι βρισκόταν σε πνευματικό κενό, που οι αιρέσεις αυτές προσπάθησαν να αναπληρώσουν. Στην Άπω Ανατολή υπογράμμισε ο Πατριάρχης: ‘’ το πνευματικό κενό δεν μπορεί να διαρκέσει για πολύ, επρόκειτο για την Άπω Ανατολή, όπου οι παράνομες θρησκευτικές ομάδες που ήταν ασυμβίβαστες με την ορθοδοξία και τον παραδοσιακό τρόπο ζωής των κατοίκων, άρχισαν να εμφανίζονται, με αποτέλεσμα να αυξηθούν.
Ο Πατριάρχης Ρωσίας προτείνει τέλος ένα πρόγραμμα για την αναβίωση της ορθόδοξης ζωής στην Άπω Ανατολή, πράγμα που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και τουλάχιστον πριν είκοσι χρόνια.



Πηγή:

http://www.pravoslavie.ru/english/73688.htm.

Πατριάρχης Γεωργίας, ''Ανοίξτε τις εκκλησίες μας στην Τουρκία'''

Του Ιωάννη Λότσιου,
Με τον Επικεφαλής της Προεδρίας των Θρησκευμάτων Mehmet Görmez  συναντήθηκε ο Πατριάρχης Γεωργίας Ηλίας, αιτούμενος το άνοιγμα των εκκλησιών των γεωργιανών που βρίσκονται στην Τουρκία.
 Για το θέμα της απόκτησης του νομικού πλαισίου των γεωργιανών εκκλησιών που βρίσκονται στην Τουρκία ο πατριάρχης Γεωργίας κ. Ηλίας το είχε θέση ήδη από τον Οκτώβριο του 2011 και με επιστολή προς την τουρκική κυβέρνηση. Μερικά από τα μοναστηριακά κέντρα, όπως «Khakhuli, Ishkhani, Khantsta, Oshki, Otkhta», είναι γεωργιανά και χριστιανοί επιθυμούν να λειτουργήσουν ή ακόμα και να εγκατασταθούν μοναχοί για την τέλεση των λειτουργιών.
Από την πλευρά του ό Mehmet Görmez τόνισε: «κατά την διάρκεια της επίσκεψης, ο επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας έθεσε το ζήτημα της Ορθόδοξης  Γεωργιανής Εκκλησίας και την απόκτηση νομικού καθεστώτος στην Δημοκρατία της Τουρκίας, και ζήτησε την άδεια να τελούνται οι ακολουθίες στις γεωργιανές εκκλησίες και στην γεωργιανή γλώσσα’’.
Σύμφωνα επίσης με τις δηλώσεις του Πατριάρχη Γεωργίας, η μουσουλμανική κοινότητα της Γεωργίας, έχει όλες τις νομικές ελευθερίες, υπάρχουν για παράδειγμα, όπως ανέφερε 311 ενεργά τζαμιά. Αντίθετα στην Τουρκία δεν υπάρχει καμία εκκλησία που ανήκει στο Πατριαρχέιο ενεργή.