Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

ΤΟ AΡΘΡΟ-ΒΑΣΗ ΤΟY ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΡΙΑΔΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ


Τό Ἄρθρο-Βάση τοῦ Παγκόσμιου Συμβουλίου τῶν Ἐκκλησιῶν καί ἡ Τριαδολογική Διερεύνηση στό Νέο Δελχί

Ἰωάννου Γ. Λότσιου,
Δρ. Θ  (Οἰκουμενικῆς Θεολογίας)
1.Τό Ἄρθρο-Βάση τοῦ Καταστατικοῦ καί ἡ Σημασία του
Ἀπαραίτητο στοιχεῖο στήν διαμόρφωση τοῦ ΠΣΕ ἀποτελεῖ τό Ἄρθρο-Βάση τοῦ Καταστατικοῦ, πού διαμορφώνει καί τήν λειτουργία τοῦ ὀργανισμοῦ. Τό Ἄρθρο-Βάση στήν Συνέλευση τοῦ Ἔβαστον εἶχε διατυπωθεῖ ὡς ἑξῆς: «Τό Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν Ἐκκλησιῶν εἶναι μιά κοινωνία «fellowship» τῶν ἐκκλησιῶν πού δέχονται τόν Κύριό μας ὡς Θεό καί Σωτήρα». Τό ὁποῖο τροποποιήθηκε ὡς ἑξῆς: «To Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν Ἐκκλησιῶν εἶναι μιά κοινωνία ‘‘fellowship’’τῶν ἐκκλησιῶν, οἱ ὁποῖες σύμφωνα μέ τήν Γραφή ὁμολογοῦν τόν Ἰησοῦ Χριστό ὡς Θεό καί Σωτήρα». Χαρακτηριστικό γνώρισμα τῆς τροποποίησης εἶναι ἡ ἀντικατάσταση τῆς λέξεως «δέχονται» (accept) μέ τήν λέξη «ὁμολογοῦν» (confess) καί τό «μᾶς» (our) ἀντικαταστάθηκε ἀπό «τόν»(the). Αὐτή ἡ χριστολογική διατύπωση ὅπως σημειώνεται στά πρακτικά του Συνεδρίου δέν ἀποτελεῖ ὁμολογία ἀλλά κάτι λιγότερο ἀπό ὁμολογία καί ἀκόμα περισσότερο δέν ἀποτελεῖ ἕναν ἁπλό τύπο συμφωνίας μεταξύ των ἐκκλησιῶν- μελῶν τοῦ Συμβουλίου. Δέν ἀποτελεῖ μιά ὁμολογία, ἕνα εἶδος πιστεύω, οὔτε μιά δήλωση πίστης. Ἡ σημασία τοῦ εἶναι λειτουργική καί σημαίνει ὅτι ‘‘νά πεῖ τί μᾶς κρατᾶ μαζί στό Παγκόσμιο Συμβούλιο, ποιά εἶναι ἡ ἀφετηρία τῆς συνομιλίας μας  καί τῆς συνεργασίας στό ἵδρυμα αὐτό’’....
CONTINUE READING)))))
ΤΟ AΡΘΡΟ-ΒΑΣΗ ΤΟY ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΡΙΑΔΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ