Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Ιερώνυμος:Δεν νοείται Σταυρός χωρίς την Ανάσταση, ούτε Ανάσταση χωρίς τον Σταυρό. Ο Σταυρός είναι η δόξα της Αναστάσεως και η Ανάσταση η λάμψη του Σταυρού





"Η Εκκλησία της Ελλάδος ήταν, είναι και θα είναι στο πλευρό σας" τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος από τον ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου ομωνύμου Δήμου απευθυνόμενος στον Πατριάρχη Αντιοχείας κ. Ιωάννη.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος και ο Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιωάννης τέλεσαν το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας στον εορτάζοντα Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου. Συλλειτούργησαν οι Μητροπολίτες Σταγών και Μετεώρων κ. Σεραφείμ, Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος, Βεροίας και Ναούσης κ. Παντελεήμων, Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ, Μεξικού κ. Αντώνιος, Αυστραλίας κ. Παύλος, Γαλλίας κ. Ιγνάτιος και οι Επίσκοποι Σελευκείας κ. Εφραίμ, Θερμοπυλών κ. Ιωάννης και Μεθώνης κ. Κλήμης, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Παρέστησαν πολιτικοί, εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, κληρικοί και λαϊκοί.

Ο Αρχιεπίσκοπος στην ομιλία του ανέφερε πως «αισθανόμαστε ιδιαίτερη συγκίνηση που βρίσκεστε ανάμεσα μας και επικοινωνούμε με τους δεσμούς της εν Χριστώ αγάπης. Οι εν Χριστώ δεσμοί της αγάπης δεν είναι ιδεολογικοί, ούτε απλώς θρησκευτικοί, αλλά εκκλησιαστικοί, επειδή είμαστε μέλη του σώματος του Χριστού, όπως φανερώνεται στη Θεία λειτουργία. Ήρθατε στην Εκκλησία της Ελλάδος από την Εκκλησία της Αντιοχείας, το ένδοξο πρεσβυγενές Πατριαρχείο με τη λαμπρή ιστορία. Εκεί, όπου αναπτύχθηκε μια μεγάλη πρωτοχριστιανική Εκκλησία. Δεν είσαστε φιλοξενούμενος στην περιοχή που γεννηθήκατε, αναπτυχθήκατε και ποιμαίνετε το λαό, ούτε προσήλθατε σε μεταγενέστερους χρόνους, αλλά αποτελείτε το αυτόχθονο στοιχείο της περιοχής, μια περιοχή που δέχθηκε την επίδραση του ελληνισμού απ’ την ελληνιστική περίοδο, αλλά αποδέχθηκε και τη διδασκαλία του Χριστού. Στην Αντιόχεια διαδόθηκε ο λόγος του Θεού, αμέσως μετά την Πεντηκοστή. Για πρώτη φορά τα μέλη της Εκκλησίας βαπτίσθηκαν Χριστιανοί. Η Αντιόχεια καλλιέργησε την ελληνιστική παιδεία και την ορθόδοξη πίστη. Είστε Προκαθήμενος μιας ζωντανής Εκκλησίας με Αποστόλους και Αποστολικούς Πατέρες, με μάρτυρες και Οσίους με ασκητές και ερημίτες που φτάνουν μέχρι τις μέρες μας. Έχετε Χριστιανούς που δέχονται το μαρτύριο του αίματος».

«Η σημερινή μέρα δείχνει το Σταυραναστάσιμο χαρακτήρα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας» είπε ο Αρχιεπίσκοπος και προσέθεσε πως «δεν νοείται Σταυρός χωρίς την Ανάσταση, ούτε Ανάσταση χωρίς τον Σταυρό. Ο Σταυρός είναι η δόξα της Αναστάσεως και η Ανάσταση η λάμψη του Σταυρού».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην Εκκλησία της Αντιοχείας και επεσήμανε: «Σας αισθανόμαστε ως έναν ομολογητή και μάρτυρα Πρωθιεράρχη, ως έναν εμπνευσμένο και ζηλωτή Πατριάρχη, ως έναν θαρραλέο Ρωμηό, ως έναν πιστό εκκλησιαστικό ηγέτη. Η Εκκλησία της Ελλάδος ήταν, είναι και θα είναι στο πλευρό σας, στον αγώνα που διεξάγετε για την ειρήνη, την κατάπαυση των πολέμων και των φανατικών συγκρούσεων, για τη συναδέλφωση μεταξύ των κατοίκων της περιοχής ακόμη και των διαφόρων θρησκευμάτων, γιατί γνωρίζετε καλώς ότι οι φιλήσυχοι θρησκευόμενοι δεν επιθυμούν τον πόλεμο, τον οποίο τροφοδοτούν τα ακραία φανατικά στοιχεία συνεπικουρούμενα, δυστυχώς, από ξένα προς την θρησκεία κέντρα».

Ο Πατριάρχης Αντιοχείας ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας «Ο Χριστός εν τω μέσω ημών» και διευκρίνησε: «Απευθύνω αυτόν τον χαιρετισμό χαιρετώντας κάθε αδελφό στην Εκκλησία της Ελλάδος. Τον φιλότιμο λαό της».

Υπογράμμισε, επίσης, πως «στην Αντιόχεια είναι υψηλά η δόξα της Εκκλησίας του Χριστού και αυτή την δόξα συνεχίζουμε να κρατάμε σθεναρά στο ύψος της με τη δύναμη που δίνει η πίστη και η ελπίδα στο Θεό και η δική σας ολόθερμη υποστήριξη, παρόλες τις δυσκολίες που επικρατούν. Έρχομαι κουβαλώντας τα βάσανα της Αντιοχείας, τα βάσανα των ανθρώπων στη Συρία, που επιζητούν μία αξιοπρεπή ζωή. Ανθρώπων που σκοτώνονται, εκτοπίζονται, εγκαταλείπουν τα σπίτια τους και μένουν άστεγοι. Τα σπίτια τους γκρεμίζονται, αλλά και οι Εκκλησίες και τα τζαμιά, τα παιδιά τους λιμοκτονούν και οι ασθενείς πεθαίνουν από το υψηλό κόστος της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ή την έλλειψη ιατρικής φροντίδας».

Έκανε λόγο για ανελέητη τρομοκρατία και θρησκευτική μισαλλοδοξία και τόνισε: «Έρχομαι με ένα κερί αναμμένο για το Λίβανο, ο οποίος με την σειρά του υποφέρει κουβαλώντας τον Σταυρό της δυστυχισμένης Ανατολής. Έρχομαι από το Ιράκ το οποίο υπέστη και υφίσταται φρικαλεότητες. Ήρθα για να δηλώσω ότι εμείς θα καταφέρουμε να θάψουμε όλες τις φρικαλεότητες του κόσμου στο Γολγοθά του Κυρίου μας. Θα εξολοθρεύσουμε όλες τις δυσκολίες. Έχουμε συνεχώς στη μνήμη μας ότι οι πρόγονοί μας έζησαν εκεί επί 2000 χρόνια και οι απόγονοί τους παραμένουν και θα παραμείνουν εκεί».


Ο Πατριάρχης μίλησε για τα προβλήματα στην Μέση Ανατολή και χαρακτηριστικά ανέφερε: «Φέροντας μαζί μου τη δόξα της Αντιοχείας, αλλά και τα βάσανά της δικαιούμαι να επισημάνω ότι οι Χριστιανοί αποτελούν το ουσιαστικό στοιχείο που δημιούργησε την ταυτότητα της Μέσης Ανατολής και έγραψε την ιστορία της. Χωρίς αυτούς η περιοχή όχι μόνο χάνει την ταυτότητά της, αλλά και την υπαρξιακή πολιτιστική της ιδιότητα. Αυτό με οδηγεί στο να τονίσω ότι οι καμπάνες των Εκκλησιών μας που εγκαταστάθηκαν από τους αρχαίους αιώνες θα συνεχίσουν να χτυπάνε δίπλα στους μιναρέδες και στα τζαμιά παράλληλα με τις διδασκαλίες των άλλων θρησκειών. Εμείς οι Χριστιανοί της γης εκείνης είμαστε φυτεμένοι εκεί. Εκεί γεννηθήκαμε, όπου και θα παραμείνουμε μέχρι να αγκαλιάσουμε το χώμα της γης μας, όταν θα φύγουμε για την αιώνια κατοικία. Ο εκτοπισμός των Χριστιανών από την Ανατολή θα σημάνει τον εκτοπισμό της Ανατολής από την ιστορία και εξίσου τον αφανισμό της.

Ο τερματισμός της διαρροής των Χριστιανών από τη Μέση Ανατολή εξαρτάται από την εδραίωση της ειρήνης σ’ αυτήν. Ας ανταποκριθεί ολόκληρη η διεθνής κοινότητα και οι κυβερνήσεις στον ρόλο που οφείλουν να διαδραματίσουν προκειμένου να αποκατασταθεί η ειρήνη, να τερματιστούν οι τρομοκρατικές ενέργειες και απελευθερωθούν οι απαχθέντες».

Αναφέρθηκε στις σχέσεις των δύο Εκκλησιών λέγοντας πως «μεταξύ της Αντιοχείας και της Αθήνας υπάρχουν δεσμοί της αδελφοσύνης, της πίστεως και της ιστορίας. Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει δώσει πολλά στην Εκκλησία της Αντιοχείας».

Ο Πατριάρχης Αντιοχείας αναφέρθηκε στην Μεγάλη Σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη το 2016 δηλώνοντας την επιθυμία να ολοκληρωθεί με επιτυχία. «Μας ενδιαφέρει η Σύνοδος αυτή να αγγίξει τα θέματα της πίστεως και της ζωής που αφορούν όλα τα τμήματα της κοινωνίας και όχι μόνο τους θεολόγους και τους διανοούμενους» είπε ο Πατριάρχης και επεσήμανε πως «μας ενδιαφέρει να συζητηθεί το πρόβλημα των Χριστιανών στην Ανατολή. Να μην βλέπουμε τα γεγονότα ως απλοί θεατές. Η Ορθοδοξία διαθέτει δύναμη για την ανάληψη ενεργού ρόλου». Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ευχήθηκε ο Θεός να ανακουφίσει τον ελληνικό λαό από κάθε θλίψη και στενοχώρια.

Στη Θεία λειτουργία εψαλλαν τα μέλη του εν Αθήναις Συλλόγου Μουσικοφίλων Κωνσταντινουπόλεως υπό τη διεύθυνση του Άρχοντος Μουσικοδιδασκάλου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας κ. Δημοσθένους Παϊκοπούλου.

Μετά την λειτουργία στον προαύλιο χώρο του ναού πραγματοποιήθηκε μουσικοχορευτική παράσταση από τα παραδοσιακά χορευτικά τμήματα της ενορίας.



Πηγή:

http://www.ecclesia.gr/epikairotita/main_epikairotita_next.asp?id=1033

Πράσινο φως από την Βασίλισσα της Αγγλίας για την Χειροτονία των γυναικών Επισκόπων



Του Ιωάννη Λότσιου,


Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Μπέλφαστ  από τον  Bercow, ανοίγει ο δρόμος για την χειροτονία και τον διορισμό των γυναικών ως Επισκόπων με την συγκατάθεση της Βασίλισσας της Αγγλίας Ελισάβετ, ως ‘’Κεφαλή της Εκκλησίας της Αγγλίας’’, με βάση τους Κανόνες  του 1969, που καθορίζουν το κανονικό και νομοθετικό πλαίσιο της Εκκλησίας της Αγγλίας. Σύμφωνα με το πρωτότυπο κείμενο η βασιλική ρύθμιση αναφέρει: «Bishops and Priests (Consecration and Ordination of Women) Measure 2014», (Επίσκοποι και Κληρικοί (Διορισμός και Χειροτονία των Γυναικών), Διάταξη 2014).



Ενημερώνοντας ο Bercow επισήμανε ότι το Μέτρο για την διορισμό και την χειροτονία των γυναικών ως Επισκόπων, αποτέλεσε συμφωνία των δύο Βουλών του Κοινοβουλίου, την περασμένη εβδομάδα. Η συμφωνία αυτή απάλλαξε από κάθε είδους νομικού εμποδίου περί του θέματος για να τεθεί και στο Βασιλικό Παλάτι.

Στις 17 Νοεμβρίου συνεδριάζει η Γενική Σύνοδος της Εκκλησίας της Αγγλίας, ώστε επίσημα πλέων να ολοκληρωθεί η διαδικασία για να επιλεγούν και οι υποψήφιες γυναίκες για τις θέσεις των Επισκόπων. Επίσης συζητείται και η είσοδος γυναικών Επισκόπων στην Βουλή των Λόρδων.



Πηγή:




 http://www.newsletter.co.uk/news/regional/queen-gives-approval-for-women-bishops-1-6374948

Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014

Τὸν μέγαν ὁπλίτην καὶ ἀθλητήν





Apolytikion of St. Demetrios

Ἦχος γ'

Μέγαν εὕρατο ἐν τοῖς κινδύνοις,

σὲ ὑπέρμαχον ἡ οἰκουμένη,

Ἀθλοφόρε τὰ ἔθνη τροπούμενον.

Ὡς οὖν Λυαίου καθεῖλες τὴν ἔπαρσιν,

ἐν τῷ σταδίῳ θαρρύνας τὸν Νέστορα,

οὕτως Ἅγιε,

Μεγαλομάρτυς Δημήτριε,

Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε,

δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Tone Three

The world has found you to be a great defense against tribulation

and a vanquisher of heathens, O Passion-bearer.

As you bolstered the courage of Nestor,

who then humbled the arrogance of Lyaios in battle,

Holy Demetrius, entreat Christ God to grant us great mercy.

Kontakion

Ἦχος β'

Τοῖς τῶν ἰαμάτων σου ῥείθροις Δημήτριε, τὴν Ἐκκλησίαν Θεὸς

ἐπορφύρωσεν, ὁ δοὺς σοι τὸ κράτος ἀήττητον, καὶ περιέπων τὴν πόλιν σου

ἄτρωτον· αὐτῆς γὰρ ὑπάρχεις τὸ στήριγμα.

God, who has given you invincible might,

has tinged the Church with streams of your blood, Demetrius!

He preserves your city from harm,

for you are its foundation!


 


                                        

Ἡ μνήμη σου ἔνδοξε, Μάρτυς Δημήτριε, ἐφαίδρυνε σήμερον, τὴν Ἐκκλησίαν Χριστοῦ, καὶ πάντας συνήγαγεν, ᾄσμασιν ἐπαξίως, εὐφημεῖν σε θεόφρον, ὡς ὄντως στρατιώτην, καὶ ἐχθρῶν καθαιρέτην· διὸ ταῖς ἱκεσίαις ταῖς σαῖς, ῥῦσαι ἡμᾶς πειρασμῶν.

Ἀθλήσεως καύχημα, Μάρτυς Δημήτριε, Χριστὸν ἐνδυσάμενος,

κατεπολέμησας, ἐχθρὸν τὸν ἀνίσχυρον· πλάνην γὰρ τῶν ἀνόμων, ἐν αὐτῷ καταργήσας, γέγονας τοῖς ἐν πίστει, εὐσεβείας ἀλείπτης· διό σου καὶ τὴν μνήμην, σεπτῶς πανηγυρίζομεν.
Η Κοίμηση του Αγίου Δημητρίου - άγνωστος ζωγράφος του Χάνδακα, δεύτερο μισό του 15ου αιώνα μ.Χ.


Ἐλπὶς ἀκαταίσχυντε, τῶν πεποιθότων εἰς σέ, ἡ μόνη κυήσασα, ὑπερφυῶς ἐν σαρκί, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἡμῶν· τοῦτον σὺν τοῖς Ἁγίοις, Ἀποστόλοις δυσώπει, δοῦναι τῇ οἰκουμένῃ, ἱλασμὸν καὶ εἰρήνην, καὶ πᾶσιν ἡμῖν πρὸ τέλους, βίου διόρθωσιν.


Δεῦρο Μάρτυς Χριστοῦ πρὸς ἡμᾶς, σοῦ δεομένους, συμπαθοῦς ἐπισκέψεως· καὶ ῥῦσαι κεκακωμένους, τυραννικαῖς ἀπειλαῖς, καὶ δεινῇ μανίᾳ τῆς αἱρέσεως· ὑφ' ἧς ὡς αἰχμάλωτοι, καὶ γυμνοὶ διωκόμεθα, τόπον ἐκ τόπου, συνεχῶς διαμείβοντες, καὶ πλανώμενοι, ἐν σπηλαίοις καὶ ὄρεσιν. Οἴκτειρον οὖν πανεύφημε, καὶ δὸς ἡμῖν ἄνεσιν, παῦσον τὴν ζάλην καὶ σβέσον, τὴν καθ' ἡμῶν ἀγανάκτησιν, Θεὸν ἱκετεύων, τὸν παρέχοντα τῷ κόσμῳ τὸ μέγα ἔλεος.































Τεῖχος ὠχυρωμένον ἡμῖν, τὰς ἑλεπόλεις τῶν ἐχθρῶν μὴ πτοούμενον, ἐδόθης τὰς τῶν βαρβάρων, ἐπιδρομὰς καταργῶν, καὶ πασῶν τῶν νόσων τὰ συμπτώματα· κρηπὶς ἀκατάβλητος, καὶ θεμέλιος ἄρρηκτος, καὶ πολιοῦχος, οἰκιστὴς καὶ ὑπέρμαχος, ἐχρημάτισας, τῇ σῇ πόλει Δημήτριε· ἣν καὶ νῦν παμμακάριστε, δεινῶς κινδυνεύουσαν, καὶ τρυχομένην ἀθλίως, ταῖς σαῖς πρεσβείαις διάσωσον, Χριστὸν ἱκετεύων, τὸν παρέχοντα τῷ κόσμῳ τὸ μέγα ἔλεος.
Πᾶσαν τὴν ἀρετὴν συλλαβών, τῶν Ἀθλοφόρων ὁ χορὸς ἀναδείκνυται, ἐντεῦθεν τῆς ἀκηράτου, καὶ μακαρίας ζωῆς, τὴν τρυφὴν ἀξίως ἐκληρώσαντο· ἐν οἷς ἀξιάγαστε, διαπρέπων Δημήτριε, καὶ τῇ μιμήσει, τοῦ Χριστοῦ σεμνυνόμενος, καὶ καυχώμενος, τῇ τῆς λόγχης ἰσότητι, αἴτησαι ἐκτενέστερον, ἡμᾶς τοὺς τιμῶντάς σε, τῶν παθημάτων ῥυσθῆναι, καὶ χαλεπῶν περιστάσεων, θερμῶς ἱκετεύων, τὸν περέχοντα τῷ κόσμῳ τὸ μέγα ἔλεος.
Τὸν λόγχαις κληρωσάμενον, τῆς σωτηρίου πλευρᾶς τὴν χάριν, τῆς νυγείσης τῇ λόγχῃ, ἐξ ἧς ἡμῖν πηγάζει ὁ Σωτήρ, ζωῆς καὶ ἀφθαρσίας νάματα, Δημήτριον τιμήσωμεν, τὸν σοφώτατον ἐν διδαχαῖς, καὶ στεφανίτην ἐν Μάρτυσι· τὸν δι' αἵματος τελέσαντα, τὸν τῆς ἀθλήσεως δρόμον, καὶ θαύμασιν ἐκλάμψαντα πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ, τόν ζηλωτὴν τοῦ Δεσπότου, καὶ συμπαθῆ φιλόπτωχον· τὸν ἐν πολλοῖς καὶ πολλάκις κινδύνοις χαλεποῖς, τῶν Θεσσαλονικέων προϊστάμενον, οὗ καὶ τὴν ἐτήσιον μνήμην γεραίροντες, δοξάζομεν Χριστὸν τὸν Θεόν, τὸν ἐνεργοῦντα δι' αὐτοῦ πᾶσι τὰ ἰάματα.




Βαρθολομαίος: Ο Πόλεμος εν ονόματι της Θρησκείας είναι Πόλεμος εναντίον αυτής της ίδιας της Θρησκείας





Αρκετά μηνύματα περιελάμβανε ο χαιρετισμός του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου κατά το εν τη Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή Συνέδριον με θέμα: «Εξερευνώντας την πόλη μου … Περιβάλλον, άνθρωπος και κοινωνία στα αστικά κέντρα του
21ου αιώνα - Ελλάδα και Τουρκία» στις 24 Οκτωβρίου.

Ακολουθει ολόκληρος ο χαιρετισμός:


Ιερώτατοι άγιοι αδελφοί,
Ελλογιμωτάτη Διευθύντρια της καθ᾿ ημάς Πατριαρχικής Μεγάλης του Γένους Σχολής,
Ελλόγιμοι Εκπαιδευτικοί,
Αγαπητοί μαθηταί και μαθήτριαι,

Με πολλήν χαράν χαιρετίζομεν την εμπνευσμένην πρωτοβουλίαν της Πατριαρχικής Μεγάλης του Γένους Σχολής να διοργανώση το μαθητικόν αυτό Συνέδριον με θέμα: «Εξερευνώντας την πόλη μου … Περιβάλλον, άνθρωπος και κοινωνία στα αστικά κέντρα του 21ου αιώνα - Ελλάδα και Τουρκία», και να συγχαρώμεν από καρδίας δι᾽ αυτήν τόσον την Διευθύντριαν της Σχολής, Ελλογιμωτάτην κυρίαν Βικτωρίαν Λαιμοπούλου, όσον και τους συντελέσαντας εις την διοργάνωσιν του Συνεδρίου, τους καθηγητάς και τα μέλη της Εφορείας αυτής με επί κεφαλής τον Εντιμολ. κ. Αθανάσιον Αγγελίδην.

Η πρωτοβουλία αυτή, της οποίας ζώμεν από σήμερα την πραγματοποίησιν, είναι όντως εμπνευσμένη, διότι συγκεντρώνει εις την ωραίαν αυτήν αίθουσαν εκδηλώσεων της ιστορικής Σχολής μας μαθητάς από την Ελλάδα και την Τουρκίαν διά να συζητήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις, διά να εισφέρουν προτάσεις και να προβληματισθούν διά δύο σημαντικούς παράγοντας της ανθρωπίνης ζωής: το φυσικόν και το κοινωνικόν περιβάλλον και την σχέσιν του ανθρώπου μετ᾽ αυτών, σχέσιν η οποία καθορίζει το παρόν και το μέλλον της ζωής του. Καί πάντα ταύτα θα εξετασθούν εις το πλαίσιον της ζωής του συγχρόνου ανθρώπου εις τα αστικά κέντρα τόσον της Τουρκίας όσον και της Ελλάδος, τα οποία διά του μεγέθους και της δομής των καθιστούν τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει το περιβάλλον, φυσικόν και κοινωνικόν, οξύτερα, και την άμεσον διευθέτησίν των επιβεβλημένην ανάγκην.

Η διοργάνωσις του παρόντος συνεδρίου τυγχάνει όμως ευπρόσδεκτος και αξιέπαινος πρωτοβουλία και διά δύο ακόμη λόγους: ο πρώτος είναι η παρεχομένη ευκαιρία συναντήσεως και ανταλλαγής απόψεων επί της προβληματικής του Συνεδρίου μεταξύ μαθητών εκ της ενταύθα Ομογενείας και εκ της Ελλάδος, αλλά και αλληλογνωριμίας αυτών, προς όφελος και των δύο πλευρών. Διό και με πολλήν πατρικήν στοργήν και αγάπην καλοσωρίζομεν τους εξ Ελλάδος προερχομένους μαθητάς, η παρουσία και συμμετοχή των οποίων εις το μαθητικόν τούτο Συνέδριον μας δίδει μεγάλην χαράν, και γεμίζει την καρδίαν μας με αισιοδοξίαν διά το μέλλον εν γένει, αλλά και διά το φυσικόν και κοινωνικόν περιβάλλον, μέσα εις το οποίον θα ζήσετε και εσείς και οι συνομίληκοί σας.
Εις αυτό ακριβώς έγκειται και ο δεύτερος λόγος ο οποίος καθιστά εμπνευσμένην την πρωτοβουλίαν διοργανώσεως του Συνεδρίου τούτου.

Τα προβλήματα του φυσικού περιβάλλοντος και η προστασία του, ως και τα ζητήματα τα συνδεόμενα με το κοινωνικόν περιβάλλον, όπως είναι τα φαινόμενα της ξενοφοβίας και του ρατσισμού, της αποξενώσεως των ανθρώπων, και της περιθωριοποιήσεως ωρισμένων εξ αυτών λόγω ιδιαιτέρων συνθηκών της ζωής των, απασχολούσαν μέχρι τούδε μόνον τους μεγαλυτέρους, οι οποίοι και φέρομεν εν πολλοίς την ευθύνην τόσον διά την μόλυνσιν και καταστροφήν του φυσικού περιβάλλοντος όσον και διά τα υπάρχοντα εις το κοινωνικόν περιβάλλον προβλήματα, τα οποία δυναμιτίζουν πολλές φορές τας σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, και αυτήν ταύτην την κοινωνίαν. Διά του παρόντος όμως συνεδρίου τα ζητήματα αυτά γίνονται αντικείμενον προβληματισμού και προτάσεων και των νεωτέρων, των μαθητών των Σχολείων μας, γεγονός το οποίον αποδεικνύει την ευαισθητοποίησιν αυτών και γεννά την ελπίδα διά το μέλλον, ότι θα είναι καλλίτερον του σήμερον.

Το τοιούτον μας χαροποιεί μεγάλως διότι ως Οικουμενικόν Πατριαρχείον από δεκαετιών αγωνιζόμεθα διά την εμπέδωσιν της ανάγκης προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, το οποίον αποτελεί τον κοινόν οίκον τον οποίον εχάρισεν εις όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους ο Δημιουργός Θεός, και τον οποίον έχομεν την ευθύνην και το χρέος να προστατεύωμεν ως και τον προσωπικόν μας οίκον έκαστος. Εκ παραλλήλου προς την προστασίαν του φυσικού περιβάλλοντος το Οικουμενικόν Πατριαρχείον δεν παύει να κηρύττη και να υπερασπίζεται την κοινήν αξίαν όλων των ανθρώπων, συμφώνως προς τον λόγον του Αποστόλου Παύλου «ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ• πάντες γαρ υμείς εις εστε εν Χριστώ Ιησού» (Γαλ. γ΄ 28-29), και να αγωνίζεται παντοιοτρόπως διά την άρσιν πάσης διακρίσεως μεταξύ των ανθρώπων, ως απαδούσης και αντιστρατευομένης το θέλημα και τας εντολάς του Θεού.

Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον από δεκαετιών εργάζεται διά την ανάπτυξιν διμερών και πολυμερών διαθρησκειακών διαλόγων οι οποίοι έχουν ως κύριον στόχον τους την καλλιέργειαν της ιδέας της ανοχής του ετέρου, του διαφορετικού, και την προβολήν του οράματος της επιτεύξεως της ειρηνικής συμβιώσεως μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών θρησκευτικών πεποιθήσεων και ιδεολογικών τοποθετήσεων. Ως Οικουμενικός Πατριάρχης πολλάκις έχομεν είπει και τονίσει, ότι ο πόλεμος εν ονόματι της θρησκείας είναι πόλεμος εναντίον αυτής της ίδιας της θρησκείας. Δυστυχώς, τας ημέρας αυτάς γινόμεθα και πάλιν μάρτυρες πολεμικών συρράξεων αι οποίαι έχουν την αιτίαν των εις τας διαφορετικάς θρησκευτικάς πεποιθήσεις, διό και συγχαίρομεν πρωτοβουλίας όπως είναι η παρούσα, αι οποίαι στοχεύουν εις την καλλιέργειαν της ιδέας της ανοχής και της ειρηνικής συνυπάρξεως των ανθρώπων.

Η συμμετοχή σας, λοιπόν, εις το μαθητικόν τούτο Συνέδριον αποτελεί απόδειξιν της συστρατεύσεώς σας εις την μεγάλην αυτήν προσπάθειαν, η οποία ελπίζομεν και ευχόμεθα από καρδίας να αποβή ωφέλιμος και καρποφόρος, η δε εν τη Πόλει παραμονή σας και το προσκύνημά σας εις ένα τόπον εις τον οποίον τα ίχνη της ιστορίας του Γένους μας παραμένουν ανεξίτηλα, να είναι μία αλησμόνητος εμπειρία δι᾽ όλους σας, την οποίαν θα επιθυμήτε να ζήσετε και πάλιν επανερχόμενοι εδώ, όπου και σας αναμένομεν πάντοτε μετά πολλής αγάπης. Τούτο ισχύει τόσον δι᾽ εσάς, τους μαθητάς εξ Ελλάδος, πολλούς από τους οποίους έχομεν την χαράν να υποδεχώμεθα και εις το Φανάριον και εις τα διοργανούμενα τα τελευταία έτη καθ᾽ εκάστην άνοιξιν υπό του Ζωγραφείου Λυκείου μαθητικά συνέδρια, όσον και τους φοιτητάς, ως είναι οι παρόντες σήμερον εις το Συνέδριον φοιτηταί της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Σας υποδεχόμεθα και σας, Ελλόγιμοι φοιτηταί, με πολλήν πατρικήν αγάπην, και χαιρόμεθα ιδιαιτέρως διά την παρουσίαν σας εις τον ιστορικόν αυτόν χώρον της Παιδείας, τον αποτελούντα προέκτασιν της Ιεράς αυλής της Μητρός Εκκλησίας, η οποία ουδέποτε έπαυσε να μεριμνά και να φροντίζη διά την προώθησιν και προαγωγήν της παιδείας, ιδία δε διά του προκατόχου ημών και ιδρυτού, προ 560 ετών, της Πατριαρχικής ταύτης Σχολής, λογίου Πατριάρχου Γενναδίου του Σχολαρίου, εις τον οποίον είναι αφιερωμένον το εντός ολίγων εβδομάδων πραγματοποιούμενον εν συνεργασία μετά της Θεολογικής Σχολής σας Συνέδριον εις τον χώρον τούτον και πάλιν.
Σας καλωσορίζομεν λοιπόν όλους, μαθητάς και φοιτητάς, εις την Πόλιν μας και σας ευλογούμεν πατρικώς, ευχόμενοι πλούσιον τον παρά Θεού φωτισμόν διά τας σπουδάς και την ζωήν σας.


Πηγή:

http://www.agioritikovima.gr/oikpa/item/46043-βαρθολομαίος-οι-διαθρησκειακοί-διάλογοι-έχουν-στόχο-την-ανοχή-του-διαφορετικού

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Πάπας Φραγκίσκος: Οι Δεσμοί των δύο Εδρών Ρώμης και Κωνσταντινούπολης


fragkiskos-vartholomaios

Του Ιωάννη Λότσιου,

‘’Η επίσκεψη του Επισκόπου Ρώμης στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και η νέα συνάντηση με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο είναι δείγμα του βαθύτερου δεσμού που μας ενώνει για τις Έδρες Ρώμη-Κωνσταντινούπολη  (unisce le sedi di Roma e di Costantinopoli) και την επιθυμία να ξεπεραστούν τα εμπόδια που μας χωρίζουν’’, τόνισε ο Πάπας Φραγκίσκος σήμερα για την επικείμενη επίσκεψη στο Φανάρι συναντώντας σήμερα, στο Βατικανό, τα μέλη του θρησκευτικού ιδρύματος Orientale Lumen Foundation in America.
Ο Πάπας Φραγκίσκος επισήμανε ότι υπάρχει ένας πραγματικός οικουμενικός διάλογος που αναζητεί την πιστότητα στο πρόσωπο του Χριστού και στο θέλημα του.Ο Πάπας πρόσθεσε, επίσης, ότι η διάσταση της εσωτερικής ανανέωσης «είναι βασικής σημασίας για να πορευθεί κανείς το δρόμο που οδηγεί στην επανασυμφιλίωση και την πλήρη κοινωνία ανάμεσα σε όλους τους πιστούς του Ιησού».Σύμφωνα με τον ποντίφικα, «δεν νοείται πραγματικός οικουμενικός διάλογος, χωρίς μια μεγαλύτερη διάθεση προς την εσωτερική ανανέωση και την αναζήτηση μεγαλύτερης προσήλωσης και πιστότητας προς τον Ιησού και το θέλημά του».
 Ιδιαιτέρως έκανε μνεία για τον ζήλο και την προσπάθεια τους για την χριστιανική ενότητα των δύο προκατόχων του Πάπα Ιωάννη τον 23ον και  Πάπα Ιωάννη Παύλο, που προσφάτως αναγνωριστήκαν Άγιοι: «Ο Πάπας Ιωάννης 23ος, όταν συγκάλεσε την Δεύτερη Βατικανή Οικουμενική Σύνοδο, το 1962, υπέδειξε - μεταξύ των στόχων- και την ένωση των χριστιανών, ενώ ο Ιωάννης Παύλος ο Β' έδωσε σημαντική ώθηση στη στράτευση της Καθολικής Εκκλησίας προς τον οικουμενικό διάλογο, με την εγκύκλιό του, Ut unum Sint».

Η πράξη της αγιοποιήσεως υπογραμμίζει την συμβολή τους στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ρ/Καθολικής και Ορθόδοξης Εκκλησίας, τόνισε ο Πάπας Φραγκίσκος.




Πηγή:

http://vaticaninsider.lastampa.it/nel-mondo/dettaglio-articolo/articolo/ecumenismo-ecumenism-ecumenismo-37124/




Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Καρδινάλιος Κοχ: Ενίσχυση των Σχέσεων η Συνάντηση Πάπα και Πατριάρχου





Tου Ιωάννη Λότσιου,
φωτο απο παλιότερη συνάντηση



Ο Πρόεδρος του Ποντιφικού Συμβουλίου για την Χριστιανική Ενότητα, Καρδινάλιος Κερτ Κοχ , σε πρόσφατη συνέντευξη του με την επίσημη δήλωση για το ταξίδι του Πάπα Φραγκίσκου στην Τουρκία, εξέφρασε την ελπίδα ότι η συνάντηση Πάπα και Πατριάρχου στην Κωνσταντινούπολη κατά την Θρονική Εορτή θα ενισχύσει τις σχέσεις μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών: «Ο Παναγιότατος Πατριάρχης με βοήθησε να κοιτάξω την αναγκαιότητα του θεολογικού διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξου και Καθολικής Εκκλησίας και με αυτήν την έννοια η συνάντηση θα ενισχύσει τις σχέσεις μας».

Ιδιαίτερος όμως υπογράμμισε ότι το οικουμενικό όραμα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου είναι ένα βασικό στοιχείο για τον ίδιο που διευκολύνει τάσεις και ερωτήματα στον υφιστάμενο θεολογικό διάλογο.

Ο Καρδινάλιος Κοχ τόνισε ότι ο θεολογικός διάλογος είναι σε ένα πολύ δύσκολο και κρίσιμο σημείο, με το θέμα της συνοδικότητας και Πρωτείου και του ρόλου του Επισκόπου Ρώμης.

Για τον διάλογο με τους μουσουλμάνους υπογράμμισε ότι είναι απαραίτητος και για τους Ορθοδόξους και για τους Καθολικούς, αλλά πρέπει να ξεχωρίσουμε και να μην ταυτίζουμε με την θρησκεία τους εξτρεμιστές για να λυθούν τα προβλήματα των χριστιανών στις περιοχές αυτές. Η ‘’βία δεν είναι αδελφή της θρησκείας, αλλά η ειρήνη’’, υπογράμμισε.

Τέλος ο Καρδινάλιος αποκάλυψε ότι η Εγκύκλιο για την Οικολογία ίσως αποτελέσει κοινό κείμενο Πάπα και Πατριάρχου, λόγο και των ιδιαίτερων δεσμών φιλίας και αγάπης που διατηρούν, το οποίο ακόμα επίσημα δεν έχει επιβεβαιωθεί.



Πηγή:

http://www.catholicnewsagency.com/news/ecumenical-dialogue-in-the-spotlight-as-popes-turkey-trip-approaches-48986/