Ιωαννου Λοτσιου
Mε αφορμή το άρθρο αυτο ''Church of Sweden Officially Drops Calling God ‘Lord’, ‘He’ to be More Inclusive'', στο http://www.breitbart.com/…/11/23/church-sweden-drops-male-…/, επισημαίνουμε τα εξής:
Το άφυλο του Θεού, δεν έχει καμία σχέση με την διάκριση των δύο φύλων,
σε άρρεν και θήλυ, που αναφέρεται η αγγλικανή επίσκοπος, με φεμινιστικές
καταβολές της δύσεως δεν μπορούν να ευσταθούν. εν Χριστώ ουκ άρσεν και
θήλυ, πάντες είς εν Χριστώ, λέγει ο Απόστολος Παύλος. Η προέλευση της
‘’θηλυκότητας’’ του Θεού,(φεμινισμός) εις την Αγίαν Γραφήν, δεν έχει
βασικά ερείσματ, αναφέρεται πάντοτε ως πατήρ, που είναι πνεύμα. Εξαίρεση
αποτελεί στους Πατέρες της Εκκλησίας ο Άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης, σε
αναφορά εις τον λόγoν του στο Άσμα Ασμάτων. Αυτό όμως εμπερικλείεται
στην αποφατική θεολογία. οι όροι Πατήρ και Υιός, έχουν επομένως
οντολογικό περιεχόμενο, για την κατανόηση του ομοούσιου των δύο
προσώπων.
Tο άρρεν φύλο, δεν μπορεί ποτέ να είναι υποστατικό ιδίωμα του
Πατρός ή του Υιού. Και επειδή είναι στις αΐδιες ενδοτριαδικές σχέσεις
και δεν μπορούν παρά μονάχα με όρους της κτιστής πραγματικότητας να
εκφραστούν. Κατεξοχήν ο Θεός, ή ή θεότητα όμως είναι άφυλη. Το πρόβλημα
στην υιοθέτηση αυτή της αγγλικανής επισκόπου, των γυναικείων ή θηλυκών
ονομάτων στις προσευχές, αναιρεί την ίδια την ενανθρώπηση του Θεού
Λόγου, σύμφωνα και με τον όρο της Δ' εν Χαλκηδόνα Συνόδου. εν δύο
φύσεις.
Η ανθρωπότητα του Χριστού, έχει φύλο, κατά την ανθρωπότητα,
είναι ο νέος Αδάμ. Πάντοτε οι Πατέρες της Εκκλησίας για να περιγράψουν
το γεγονός της σάρκωσης, αναφέρονται στην πρόσληψη της ανθρώπινης φύσης,
ως σάρξ, άνθρωπος, ανθρωπότητα, χωρίς καμία αναφορά στο φύλο, ή στο
ανδρικό φύλο. Η ενανθρώπηση του Λόγου του θεού είναι η απαρχή του νέου
φυράματος, της νέας εν Χριστώ καινής κτίσης.
Ο δεύτερος Αδάμ , ο Κύριος
εξ ουρανού, προσλαμβάνει ολόκληρη την ανθρώπινη φύση, η οποία είναι
ενιαία και αδιαίρετη. Γιατί αλλιώς, το γυναικείο φύλο ,δεν θα
περιλαμβανόταν στην σωτήρια, δεν θα μετείχε σε αυτήν. Η φεμινιστική
χρήση επομένως αυτή, θέτει αμφισβητήσεις στο Δόγμα της Χαλκηδόνας. Η
απόδοση αρρενικών ή θηλυκών στοιχείων στην θεότητα και στις αναφορές,
Πατήρ/Μήτηρ, Θεός/Θεά.. κ.τ.λ.π. αποτελούν λανθασμένα και αιρετικά
στοιχεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
1) Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου.
2) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish για τον καλύτερη κατανόηση των σχολίων σας.
3) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
4)Τα σχόλια ελέγχονται από τον Διαχειριστή.
5) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Johhlotsios@gmail.com.